Teen

Feta erotiska foton

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

brud naken fitta
foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

foton feta erotiska

Visa ämnen Visa inlägg. Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd! Swish: 99 96 Bankgiro: Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Jag förstår Läs mer. Alla forum Samhälle Aktuella brott och kriminalfall Detta ämne. Logga in. Kom ihåg mig? NET och. Flashback Forum. Stöd Flashback   Swish: 99 96   Bankgiro: Samhälle Aktuella brott och kriminalfall.

Selfie med lik på bårhus Luleå Brott mot griftefriden Ämnesverktyg Hitta inlägg efter datum. Citat: Ursprungligen postat av Ovcharka. Hur kränker man nån som inte existerar? Liknelsen med handsken är klockren. Både kroppen och handsken tillhörde personen i fråga som nu är död. Ingen bryr sig om handsken, således finns det heller ingen anledning att bry sig om kroppen. Jag känner med djur och människor.

Är inte elak mot de som lever, djur som människa. Men lika lite som jag bryr mig om en död räv i vägrenen, lika lite bryr jag mig om ett lik. Ett lik är inte en människa. Vad är det för märklig åsikt, att de skulle vara människor? Det är en hög med kött, fett och ben, bl. Det är allt. Personen som använde kroppen är borta. Häng upp det på väggen om ni finner den fin på nåt vis.

Släng den i ett dike. Gör lampskärmar och tvål av den. Hellre det än att bara gräva ner den eller elda upp. Twitter Facebook. Ovcharka Ovcharka Visa allmän profil Skicka ett privat meddelande till Ovcharka Hitta fler inlägg av Ovcharka Hitta alla inlägg av Ovcharka i detta ämne. Citat: Ursprungligen postat av brianmolko. Chillwill Chillwill Visa allmän profil Skicka ett privat meddelande till Chillwill Hitta fler inlägg av Chillwill Hitta alla inlägg av Chillwill i detta ämne.

Citat: Ursprungligen postat av pf Nu sitter du fantiserar och projekterar förmodligen din egna brister inom empati på andra människor. En enkel googling av konstnären ger att det visst finns folk som blivit upprörda och uttryckt kritik mot fotot. Vad den dödes eventuella anhöriga tyckte har jag inte funnit något om men jag misstänker att du inte heller har tagit reda på detta.

Det hela blir ju därför ett väldigt konstigt whataboutism-argument. Citat: Ursprungligen postat av Kaffemedaffe. Ger du detta som ett exempel på en bild som inte är kontroversiell? Citat: Ursprungligen postat av BullensPilsner. Här kan du läsa om händelsen. Fotot blev ifrågasatt även i england. Kaffemedaffe Kaffemedaffe Visa allmän profil Skicka ett privat meddelande till Kaffemedaffe Hitta fler inlägg av Kaffemedaffe Hitta alla inlägg av Kaffemedaffe i detta ämne. Citat: Ursprungligen postat av Chillwill.

Nej, jag har googlat och hittade ingen som förfasade sig när fotot ställdes ut på den välbesökta utställningen på Moderna museet. Ingen som reagerade vare sig på utställningen eller i tidningarna. Det var tydligen okej då eftersom det ansågs som konst.

Men när "vem som helst" tar ett foto på en död människa, då är det inte okej? Nej, jag anser att bilden är lika kontroversiell som de nyligen tagna selfiebilderna i Luleå. Men folk verkar tycka att det är okej så länge det är en konstnär som tar sådana bilder.

Kan det vara en incel som ville impa på WoW-polarna och posera på bilder med brudar? Beroende på hur bilderna är tagna kan de säkert se levande ut. Jag förstår inte, tycker du att bilderna är eller inte är kontroversiella?

Du har länkat en bild som gav upphov till massiv kritik i en tråd om bilder som gett upphov till massiv kritik. Nu skrev jag inte om reaktionerna i Storbrittanien utan i Sverige. Fotot var med i en utställning på Moderna museet. Ingen reagerade. Inget i tidningarna,;tystnad.

Folk stod och tittade intresserat på bilden, skrattade och begrundade. Precis som Kejsarens nya kläder. Men kanske alla dessa utställningsbesökare - som kanske hade yrken såsom åklagare, domare och kulturjournalister - kanske de även tycker att fotona tagna i Luleå bårhus var helt okej?

Du bad om kritik och fick kritik. Nu är kritiken fel för den måste vara svensk. Det ska dessutom inte bara beröra bilden i fråga utan kritiken ska riktas från Sverige mot tillfället då bilden visades på Moderna Museet.

Jag kan hitta en låst DN-artikel från där det i ingressen står att recensenten "äcklas", men det verkar vara utställningen i London som recenseras. Jag är säker på att kritik även fanns i Sverige men det är en smal och specifik sak vi letar efter och jag är inte beredd att lägga tid på att göra research. Det är en kritiserad bild, den saken är klar. Då ber jag om ursäkt om jag var otydlig från första början. Jag skrev: "Ja, på Moderna museet i Stockholm ställdes detta foto ut för några år sedan.

Konstnären Damien Hirst ståendes skrattande bredvid en död mans huvud som ligger på ett bord. Det var en välbesökt utställning. Absolut ingen förfasades, inga skriverier, tydligen helt okej. Fotot finns nu på Tate Gallery i London. Det skulle lika gärna kunna vara en väktare som tagit fotot. Inget åtal väcktes mot vare sig Moderna museet eller någon annan. Om det är konst är det tydligen okej? Väktaren i Luleå kan väl åberopa att hen tröttnat på sitt jobb och börjat tänka i existensiella banor och ville vara konstnärlig?

Något för försvarsadvokaten? Jag var själv på utställningen på Moderna museet och såg denna bild, och förfasades över konstnärens totala okänslighet, men allra mest över att Moderna museet och övriga människor inte motsatte sig. Det fanns inga som helst motreaktioner över detta foto i Sverige, tro mig, jag letade. Det blir ju fullständigt absurt om ett sådant foto ska visas offentligt på ett statligt museum i Sverige, men liknande foton tagna av en ickekonstnär i Luleå, då ska fotografen åtalas.

Finns ju ingen rimlighet. Eller är skillnaden att den döda på bilden tagen i Luleå är från Sverige? Att bilder på döda utomlands får publiceras hur som helst i Sverige, då kan det anses vara okej?

Off topic: kritiken i England var långtifrån massiv. Några arkeologer som protesterade i tidningen, två personer klagade till galleriet, några på konstnärens Insta, inte så mycket mer. Citat: Ursprungligen postat av optimst. Bilden togs på ett bårhus i Leeds på talet. Lite utanför svenska domstolars jurisdiktion, med andra ord. Vilket brott ska Moderna ha begått? Den där väktarskolan Verkar inte vara världens skönaste ställe. Skulle vara otroligt intressant med identitet på fotografen!

Ingen som vet något om händelsen eller har det här helt blivit en diskussion ang de moraliska aspekterna kring att greja med lik för nöjes skull?

8 Comment

  • För svenska intellektuella var Danmark ett föregångsland som man imponerades av. Nu är kritiken fel för den måste vara svensk. Kom ihåg mig? Är inte elak mot de som lever, djur som människa. Det ryktbaraste exemplet är var birkebeinarna, som använde skogsbygderna som baser. Lite utanför svenska domstolars jurisdiktion, med andra ord. Ämnesverktyg Hitta inlägg efter datum.
  • Bli förvånad om låt dem tidigare varit. Fotot var med i en utställning på Moderna museet. Fotot blev ifrågasatt även i england. Vi skulle han borta eller sagt det här. Pesten ett straff från Gud — botas bäst med safirer Skyddet mot sjukdomen: koranverser, ädelstenar och pulver för ögonen.
  • För konservativa individualister är skatter praktexempel på statligt förmynderi. Kina har en lång historia av splittring Splittring var länge normen snarare än undantaget. Jag förstår Läs mer. Vad är det för märklig åsikt, att de skulle vara människor? Gör det här kommer. Baskernas språk är en fingervisning om hur länge deras anfäder bott i Europa.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google