Porno

Kalev naken sagi

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

brud naken fitta
sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

sagi kalev naken

Det är knappt att jag tror att det är sant men idag är det ett år sedan jag la av och röka för absolut sista gången. Tiden har flugit iväg och det har sannerligen varit upp och ner under det här gångna året. Men jag kan med lätt hjärta och på fullaste allvar säga att jag har klarat av det. Jag har på egen hand lyckats ta mig ur rökandet och stegvis vunnit min hälsa tillbaka.

Det lustiga är att jag ibland glömmer bort att jag har rökt, vilket är en lögn bortom alla jämförelser men likväl så är det intressant hur huvudet spelar en många spratt. Senast här i veckan pratade en arbetskollega om hur jag mycket jag faktiskt rökte och det känns som en annan värld. Att jag gång på gång hade en cigg i mungipan, tände en ny när jag väl fimpat den första och så vidare. Hur mycket allt var associerat med att röka och att kunna röka.

Det är inte förrän jag kom ifrån det som jag har förstått hur otroligt mer inrutat mitt liv blev när jag var slav under nikotinet. Nåväl, den tiden är förbi och jag kommer aldrig att gå tillbaka till det igen. Jag har bitvis mått otroligt dåligt det gångna året men aldrig, inte en gång har jag känt något som helst sug för att ännu en gång tända en cigg och därmed är jag klar med det. Förutom den hälsomässiga vinsten har även den ekonomiska vinsten varit stor. Mer pengar i den dagliga plånboken har resulterat i betalning för både resa och dator, inte hela summorna men likväl har gjort det lättare att faktiskt unna mig dom saker som jag vill kunna unna mig.

Enligt sluta-röka-appen är statistiken såhär:. Vad händer annars då? Effekterna börjar så sakteliga synas men framförallt så känner jag mig mycket starkare, smidigare och snabbare vilket är hela grundbulten för min träning.

Motivationen stärks inte av mitt yttre utan av vad jag faktiskt klarar av. Vet inte om det är det nya året som har gett ny inspiration eller vad det nu är men jag har börjat ta mig tillbaka till Itrim -gymmet för att göra lite konditionspass, socialisera och helt enkelt vistas i en allmänt positiv miljö samtidigt som jag sakta men säkert börjar komma upp min gamla träningsmotivation — den som är mer målmedveten.

Nya året med allt vad det innebär spelar säkerligen in då det på något vis ger en chans att börja om på nytt. Jag är en allt eller inget person och överlag har jag alltid varit frälst av dagar som kan vara starten på en ny period och detta är oavsett om det gäller träning, beteenden, vanor eller rutiner. Däremot har jag inget nyårslöfte som jag tänker basunera ut. Jag har ett mycket större löfte till mig själv än något som är bundet till en viss period.

Hur ser detta nya infall ut då? Varför verkar det vara så bra för mig då? Jo för det är helkroppsträning på koncentrerad tid vilket kommer att lämpa sig perfekt för mig innan jag väl skaffar ett gymkort på ett annat ställe än just Itrim och detta kommer inte att ske innan jag är klar med min bindningstid hos Itrim vilket är i höst.

Min ekonomit tillåter inte ett fullfjädrat gymkort i kombination med Itrim som idag kostar mig kr i månaden. Jag är nu inne på Dag 2 enligt schemat och hitintills är det ofantligt givande och väldigt jobbigt. Helgen flög iväg och måndagen är nu precis runt hörnet. Det blev i vanlig ordning otroligt dåligt uppdaterat här på bloggen till följd av mycket socialiserande i alla möjliga former. Överlag så har helgen varit mycket trevlig och allt jag har gjort och tagit mig an har varit mycket givande både själsligt som hjärtligt.

Jag tror att värdet i att ha en målbild aldrig kan underskattas, att ha sin målbild klar i sinnet tror jag ibland kan vara skillnaden mellan att lyckas och att misslyckas.

Tanken med det här inlägget är för att jag alltid ska kunna gå tillbaka till det och se vad jag har planerat för framtiden. Hälsa: Mitt mål är att ha en hälsa genom resten av livet som jag kan vara stolt över, att jag tills mycket hög ålder kommer att vara en aktiv människa med allt vad det innebär och ständigt utmana mig själv, utveckla mig själv och alltid sträva efter att vara hälsosam.

Jag tänker under dom kommande tjugo åren försöka uppnå otroliga mängder med mål och förändra hela mitt sätt att tänka. Jag kommer att stärka min kropp, stärka mina sinnen och få totalt grepp om mitt psyke.

Jag kommer att leva ett liv som jag känner mig nöjd med utan något behov av extravaganser utan helt enkelt älska det lilla med livet samtidigt som jag vill hålla mina nära och kära allra närmast mitt hjärta. Jag vill leva positivt, inspirerat och motivera andra människor till att må deras bästa. Vilket innebar en total viktnedgång på 45kg. Lopp jag vill utföra inom — Blodomloppet — Stockholms Brantaste — Midnattsloppet — Tough Viking — Tjurruset Stockholm Jag tror helhjärtat på målbilder och kraften som kommer med det.

En mycket energifylld är passerad. Har haft fortsatt otrolig träningsvärk från helgens bestyr men dagens träning var även denna gång mycket givande. Tycker generellt att den här träningen ger mer muskelmässigt än min pulsträning på itrim men det är kanske bara något som jag får för mig, hela upplägget känns hursomhelst som ett mycket bra upplägg för mig och mitt välmående och jag är övertygad om att när den här träningsperioden så kommer jag att vara mycket starkare än jag var vid uppstarten.

Det passar mig verkligen som handen i handsken att inte vara bunden till några öppettider och dylikt. Utan oavsett tidpunkt så behöver jag bara slänga fram mina hantlar, band och yogamatta för att sedan köra så det ryker — om jag vet på förhand att min arbetsdag kommer att bli ovanligt lång så kan jag alltid bemöta det med att helt enkelt gå upp tidigare på morgonen och träna innan jag ens går till jobbet.

Möjligheter är oändliga och egentligen så finns det inget som kan förhindra mig att genomföra min träningsrutin då allt kan göras i hemmets varma vrå. Power 90 Träning: — Intensiv träning Lördag-Torsdag ca 1 timma varje dag. Där till en början är det varannan dag ren styrka av hela kroppen och varannan dag är kondition och magträning.

Likheterna med TV-shops träningsprogram är slående men jag har ett exempel i min närhet som visar att det faktiskt fungerar så det är ingen tvekan att jag kommer att fullfölja den här rutinen. Det finns ett löjligt reklamklipp på youtube som du hittar nedan:. Vardagsmotion: — steg om dagen för att helt enkelt alltid hålla igång den biten av mitt liv.

Power 90 är som namnet antyder en träningsrutin som håller på i 90 dagar 3 månader som är fokuserat på att på den tiden bygga upp så mycket muskler som möjligt. Det finns flertalet steg efter det här upplägget som Power 90 Master Series , P90x , P90x2 , Insanity och Body Beast  där det sistnämnda är riktigt tufft — inte för att någon av dom här uppläggen är direkt lätta men det finns grader för allting.

Som jag har i tanken i detta nu är att när jag har genomfört Power 90 Master Series följt av P90x, sedan får vi se vad som blir nästa steg — vilket är lite beroende på hur jag trivs med träningsupplägget och vilket resultat som jag i slutändan har lyckats uppnå. Uppföljning: Tanken är att jag även under den här initiala 3 månader perioden ska börja springa, allt som krävs är att våren ska komma tillbaka till vårat land så att jag har ett mjukare underlag att springa på.

Mycket planer nu och jag gissar att rent tidsmässigt är det svårt att få in allt men jag har inte bråttom, varje positiv tanke jag skänker detta är en vinst i sig. Jag ser hursomhelst framemot att få genomföra allt det här som jag har tagit mig an och jag är övertygad om att det kommer att bli fantastiskt roligt och givande i en takt som jag är nöjd med. Förutom träningen så är det blott 10 dagar kvar tills rökstoppet och jag känner mig väldigt förberedd rent mentalt, ser faktiskt framemot att få fimpa för absolut sista gången.

En klar inspirationskälla i det här är en bloggerska vilket uttryck…. Mina sista förberedelser inför rökstoppet sparkas igång när lönen väl har ramlat in på kontot, det ska införskaffas saker för min kreativitet samt shoppa på mig på saker som tandpetare, munspray, morötter och andra allehanda prylar för att sysselsätta munområdet — låter kanske lustigt men det är några tips som jag har plockat upp mig i mitt forskande kring folk som har slutat röka.

En sidonotering är att jag behöver investera i en egen våg som visar muskelmassa, fettprocent och så vidare för att faktiskt hålla koll på hur mycket den faktiska träningen gör för mig. Känns inte helt hundra med att bara väga in sig varannan vecka hos itrim, är nog något att lägga upp på shoppinglistan inför löneutbetalningen på fredag. Gissar att min vikt kommer att hoppa lite upp och ner i takt med att jag kommer igång med träningen på allvar samt att jag ännu en gång får lära mig att äta kolhydrater i vettiga mängder.

Inte för att jag har överkonsumerat det sedan jag fick införliva det i min kost — tvärtom, jag har varit väldigt selektiv med mängden men likväl så är det en ny inlärningsprocess för att hitta rätt balans i det kontra min styrketräning. Livet flyter verkligen på som aldrig förr. Sinnena är på topp, min väg är utstakad — nu är det bara att genomföra.

Dagen har i största del gått åt till att vardagsmotionera, socialisera med vänner och bekanta och slutligen djup planering inför mitt planerade rökstopp.

Mitt upplägg är nu klart så nu återstår det endast att förbereda sig på alla vis — såväl mentalt som fysiskt på det planerade rökstoppet den 1 februari. På träningsfronten så längtar jag framförallt tills att det ska bli vår. Jag vill komma ut i motionsspåret här bredvid mig och känna vinden i ryggen samtidigt som mina ben springer på ett vis dom aldrig tidigare gjort — jag känner mig otålig inför detta faktum och det är nog blott genom att jag har fått blodad tand av att komma ut och springa.

Förövrigt så har jag från och med idag tidigarelagt ett av mina mål med utökad träning. Jag kommer inte att ha nått viktmålet tills då men det spelar ingen roll då jag känner att min motivation kring att börja med nästa steg har aldrig varit högre — därav kommer dom sista kilona falla av att jag genom träning omvandlar fettet till muskler.

För er som inte är riktigt insatt i hur min träning kommer att se ut så tänkte jag beskriva mitt upplägg. Det finns ett gammalt upplägg för hemmaträning som heter Power90 vilket är en kombination av kontrollerad diet och hemmaträning. Träningen går ut på att under 90 dagar köra maximal och varierad träning och på så vis komma i sin bästa form någonsin. Det låter kanske lite kliché och som en lögn överhuvudtaget men jag har en vän som redan är inne i den här svängen och träningen har märkbara resultat och det är endast efter en månad.

Summa sumarum ser träningen ut såhär. Största fördelen med det här upplägget är att det kan göras i hemmet med endast en yogamatta, stretchband och hantlar. Efter jag har genomgått den här perioden och jag känner mig nöjd med resultatet så kommer jag att ge mig på nästa steg som heter P90x, eller Power90 Extreme om man så vill vilket är mycket mer komplicerad och mer intensiv träning. Jag har mycket på mitt fat men jag ser verkligen framemot att få börja och att helt enkelt få träna varenda del av min kropp på ett helt annat vis.

Dagen lider sakta mot sitt slut och tröttheten ligger som en filt över mina sinnen. Mycket jobb i kombination med den dagliga motionen samt cirkelgym har gjort sitt för energin. Nåväl, känner mig glad över dagens uträttade bestyr och det är nog det som i slutändan räknas. Mycket tankar idag om upplägg, min resa och vad som blir nästa steg. Klurar lite på hur jag ska göra på julafton, på mitt besök hos min pappa i början av december samt min mammas födelsedag.

Har inte riktigt landat i tanken på hur jag ska lägga upp det hela så det blir lite av en utmaning, om excakt två veckor får jag trots allt börja äta vanlig mat. Blir till att lusläsa kokböckerna och planera in i minsta detalj för hur den första veckan ska se ut, har aldrig någonsin planerat mat längre än för en dag så bara det blir en omställning utan dess like när jag ska köra igång med mina veckoplaneringar.

Sen har jag kommit fram till hur jag ska ta min träning till nästa nivå när jag väl går runt på fyra mål vanlig mat om dagen och jag har bestämt mig för att börja med ett upplägg som heter Power 90 som är intensiv hemmaträning.

Power 90 går ut på att du under en 90 dagars period ska träna med diverse övningar i hemmet, en timma varje dag — sex dagar i veckan. Jag kommer att beskriva mer ingående om hur upplägget är när jag väl börjar närma mig startskottet för den delen av mitt liv. Detta upplägg är till för att få tillbaka musklerna jag har tappat under min viktnedgång samt att omvandla dom sista delarna av mitt överhängande fett till muskler. Ännu en anledning till detta val är för att börja trampa vägen mot mitt långsiktiga mål som att börja springa diverse löprundor samt i slutändan ett maraton.

Motion: Av planerade steg kom jag upp i steg. Tankarna snurrar i mitt huvud om framtiden, vad jag ska ta mig an och hur jag ska göra det och allt kommer ner till att jag vill utvecklas, jag vill bli starkare — snabbare och så vidare. Jag vill bli mer än jag är idag och orka mer än jag någonsin orkat med förut. Jag har inte hållit på med min resa i mer än 55 dagar men jag vill förbi steget med målvikt och gå upp ännu en nivå och för det så behöver jag börja äta.

Jag saknar inte mat som det är men däremot så vill jag testa mig själv, utmana mig själv och pressa mig till min maximala nivå. Jag vill se hur mitt psyke klarar av det och hur långt jag kan gå tills att jag till slut är nöjd. Människor som känner mig skulle säga att jag är envis, att jag snöar in på saker och verkligen överanalyserar saker som jag väl har snöat in på och det är oavsett vad det gäller.

2 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google