Pantyhose

Shalina gudomliga fötter

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

brud naken fitta
fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

fötter shalina gudomliga

Demkin    Rysk pilgrim. Beskrivning av de heliga platserna i nordvästra Ryssland. Övertryck eller annan hel eller delvis reproduktion av materialet är endast tillåtet med skriftligt tillstånd från författaren.

Anthony Dymsky föddes i Novgorod i början av talet. Han började sin monastiska resa i Khutynsky-klostret, där han fick monastisk tång. Novgorod Spiridon skickades till St.

Anthony till patriarken Herman II från Konstantinopel Omständigheterna för denna ambassad är okända, men det är känt att Anthony förmodligen i rang av hieromonk av någon anledning arresterades där i 5 år. Manuskriptets liv i slutet av talet Det sägs att Anthony, "efter att ha besökt de heliga platserna, återvände med välsignelsen av patriarkerna. Varlaam november blev byggaren och härskaren av Khutyn-klostret.

Under denna period avslutades och dekorerades målades katedralen för tillkännagivandet av den välsignade jungfru Maria i Khutynsky klostret. Från St. Anthony's liv är det känt att han föddes på talet i Novgorod i en from familj. Han kände sig snart attraherad av klosterlivet och kom till Khutynsky-klostret och bad tävlingen Varlaam St. Varlaam Khutynsky att ta emot honom bland sina studenter.

Efter ett tag fick han en munk. Anthony åtnjöt brödernas kärlek för hans ödmjuka natur och vänlighet, och vid ett allmänt råd beslutades att skicka honom till Konstantinopel. På denna resa besökte han det heliga landet och fem år senare återvände han till klostret.

Efter munken Varlaams död ville bröderna göra far Anthony till rektor, men letade efter öken ensamhet, gick munken till sjön Dymskys strand och satte en cell på kullen. Därefter lämnade Anthony , på jakt efter bönens avskildhet, för att leta efter en öken, som han hittade vid stranden av Dymskysjön, så kallad på grund av de täta dimma - rök som låg ovanför sjön.

Anthony Här satte han sig en monter stuga och grävde snart ut en grotta för en vinteropplevelse. Men nästa år skar han också ner cellen på kullen, och på sjön fann han en stor sten - en stenblock som knappt kikade upp ur vattnet. Helgon seglade till stenen i en båt och bad länge om den och insåg kapitolismens bragd i vattnet.

För att ta ut sitt kött bar han ständigt en järnhatt på huvudet. Efter många år ledde rykten om hans asketiska liv till honom människor som var angelägna om att dela hans exploater. Med allmän överenskommelse och tigger välsignelserna av ärkebiskopen av Jesaja från Novgorod, inrättade de en kyrka i namnet Anthony den stora med en gånggång till Jungfruets skydd.

Munken Anthony bodde i klostret fram till slutet av sitt liv och dog sommaren jul e månaden den 24 juni. Hans heliga kropp begravdes i templet som han skapade i gången av St. Anthony the Great vid kören. Herren förhärligade sin helgon med oförstörda reliker och många mirakel.

Relieferna från St. Anthony förvärvades omöjliga under den heliga högerprins Dmitry Ioannovich Donskoys regeringstid intakt och skadades inte på något sätt i cancer i St Anthony's Church. År , vid tillfället av Tatars invasion, sänktes cancer med reliker ner i marken.

St Anthony's minne hedras den 17 januari, antagligen dagen för förvärvet av reliker. Anthony Dymsky var relikerna från en helgon. År byggde Sankt Petersburg-köpmannen Kalitin, som avlägsnade sjukdomen från relikerna från Anthony Dymsky, en cancer över relikerna från helgen och ikonostaser i treenighetskyrkan. Kräften behöll järnhatten på St. Anthony Dymsky som väger mer än 3 kg , vars breda fält var spikade till toppen med tjocka naglar. Varje år den 24 juni, dagen då munken dog, ägde rum en procession till sjön i Dymsky-klostret.

Dymsky-klostret förstördes därefter flera gånger. År förstördes klostret fullständigt av tatarerna, som plötsligt invaderade Novgorod-gränserna, ledda av Edigaya på Novgorod-vindarna. Brödraskapet i Dymsky-klostret, för att undvika missbruk, sänkte kräftorna med reliker i marken, täckte den med jorden med en stenplatta, täckte den med jord och gömde alla kyrkliga redskap och klockor i botten av sjön, såväl som helgonens järnhatt - det antas att från de por sjön Dymskoye kallades också den "heliga".

Bröderna lämnade vid den tiden klostret under lång tid. Datumet för återupptagandet av klosterlivet i Anthony-Dymsky-klostret efter förintelsen av tatarna är okänt. Emellertid , under invasionen av svenskarna på grund av den fullständiga förstörelsen av Valaam Spaso-Preobrazhensky-klostret, tvingades hans bröder att gå djupt in i Novgorod-gränserna. Invasionen hotar över Anthony-Dymsky-klostret. Med välsignelsen av Metropolitan Alexander av Novgorod Alexander evakuerades de sistnämnda bröderna och munkarna i Valaam-klostret flyttades in i det tomma Anthony-Dymsky-klostret.

Under sekulariseringen av klosterland avskaffades klostret och öppnades först Relikerna från St Anthony of Dymsky fanns i katedralen för den heliga treenigheten, i gången av St. Anthony the Great. Dessutom innehöll katedralen en forntida ikon av Kazan Guds moder. Enligt legenden beordrade munken Anthony varje pilgrim som kommer till klostret att först tvätta sig i vattnen i den heliga sjön.

Denna tradition bevarades i klostret fram till och har återupplivats nu. Efter bolsjevikkuppet delade klostret ödet för nästan alla ryska kloster. För att sprida munkarna från Tikhvin körde en pansarbil, för att hedra proletärerna byn där klostret "Red Armored Car" ligger. Gamlarna säger att en av munkarna är en präst. En gång hittades han och sköts på en öde plats av bolsjevikiska satanistkommissionärer, efter att ha drabbats av en martyrdom.

Under många år fanns ett psykiatriskt sjukhus i klostret, senare ägde aluminiumoxidbauxitfabriken klosterbyggnaderna. Klosterets återupplivning började med installationen på Dymskysjön vid korsets heliga sten. Installationen av korset ägnades till årsjubileet för munk Anthony's lugn.

Korset från klostret till sjön bars av processionen av korset - just vägen som i gamla dagar var den traditionella klosterprocessionen. Några dagar före semestern - 27 januari undertecknades ett beslut om överföringen av byggnaderna i Dymsky-klostret till kyrkan. Från till maj var klostret ett tillskrivet kloster i Tikhvin-klostret. Den 16 juni återköptes relikerna från St Anthony of Dymsky, som överfördes till Tikhvin-klostret.

Den 1 juni återlämnades relikterna från St Anthony Dymsky till Anthony-Dymsky-klostret, som igen godkändes av den heliga synoden den 8 oktober Hegumen Ignatius Buzin utsågs till rektor.

Anthony begärde först alla besökare i klostret att bada i sjön. Modern tradition föreskriver att det är nödvändigt att simma tre gånger eller gå runt inte så djupt nära korset och sten runt korset och stenen. Stenen är cirka en meter till höger om korset. Om du vill kan du klättra på en sten och erbjuda din bön Prep. Ett nytt stenkapell i St. Anthony Dymsky, en stenbank med trappsteg till den heliga sjön är arrangerad, rymliga hytter för klädsel är utrustade.

Idag vill vi bekanta våra tittare med St. Anthony av Dymsky, en helgon av de nordliga breddegraderna, som du alltid kan vända dig till, be och besöka de heliga platser som han grundade.

Låt oss börja med att introducera tittarna i detta fantastiska utrymme där denna helgon bad och arbetade, vi kommer att prata om honom och Anthony-Dymsky-klostret vi ser hans foto på vår skärmsläckare. Idag kommer vi att prata om Sankt Petersburgs stiftets första helgon i dess nuvarande gränser i dessa dagar var det stiftet Novgorod , en helgon från talet, en lärjunge av munken Varlaam i Khutynsky.

Överraskande nog är informationen om honom som vi kan hitta i tryckta medier, Internet och till och med livets datum som anges i den ryska ortodoxa kyrkans nuvarande kalender. Hela mitt meningsfulla liv som en troende ortodox person är kopplat till Anthony Dymsky. Jag trodde på 25 år, det var , och det här är en annan historia.

Två år senare sköt vi en film av Natalia Lazhenko i Vozrozhdenie-studion om ryska norra Thebaid. I slutet av november anlände vi till Anthony-Dymsky-klostret, som jag såg för första gången.

Då såg han inte alls ut nu, det fanns bara ett klocktorn från klostret, det fanns inget tempel. Det var ett helt trasigt kloster, men fantastisk nåd fanns där. Vi åkte till Dymskoye-sjön, där en serie händelser hände som för evigt kopplade mig till denna plats: sedan var jag lekman och från och med den 1 december i år blev jag präst i Anthony-Dymsky-klostret.

I dag hade du ett försvar för en avhandling om munken Anthony Dymsky. Det var framgångsrikt, så tillsammans med våra tittare gratulerar jag dig och önskar dig gott skydd. När jag tog examen från seminariet och magistratin på vår teologiska akademi försvarade jag bara ett mästerarbete om Anthony Dymsky, och nu har min doktorsavhandling om Anthony-Dymsky-klosterets historia också förberett för försvar. Jag var tvungen att lära mig mycket om vördnaden genom att läsa listorna över hans liv. Faktum är att vid min första utbildning är jag filolog, jag tog examen från vårt St.

Petersburg University och jag hade möjlighet att omedelbart vända mig till manuskript. Det är förvånande att munken Anthony är en forntida helgon, en lärjunge av Varlaam av Khutynsky, men när vi vänder oss till källor, inklusive livet för munken Varlaam från Khutynsky och hans andra lärjungar, kan vi binda hans liv i livet endast till datumen för munken Varlaams liv.

Detta datum för hans antagande accepteras av historiker, men sedan visar det sig att alla hans studenter - både Anthony Dymsky och Kosma och Konstantin, Kotinsky-mirakelarbetare och Xenophon från Robesky, och till och med Procopius Ustyuzhsky, som dog , alla arbetade under XIII-talet. Varlaam Khutynsky grundade sitt kloster i Khutyn nära Novgorod. Detta hände verkligen Barlaam byggde ett trätempel där, och ärkebiskopen av Novgorod Gabriel invigde det, vilket noteras i de första Novgorod-annalerna.

Saken är att ingen tar hänsyn till att Barlaam levde vidare. Källor visar att han träffade ärkebiskopen Anthony, Dobrynya Yadreikovich, som återvände från Konstantinopel , och vi kan inte förstå hur det kan vara så många händelser som noteras i Varlaams liv efter , och i kalendern är dödsdatumet år.

Därför var jag tvungen att förstå detta, jag ställde denna fråga i min masteruppsats. När man studerade manuskriptet, levande listor med original i det ryska nationalbiblioteket, i det ryska statsbiblioteket i Moskva, biblioteket vid vetenskapsakademin, där de är lagrade, var bilden helt annorlunda. Och jag tog upp frågan om att, till synes, Varlaam Khutynsky fortfarande levde tills

5 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google