Pantyhose

Kathy barry jävla

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

brud naken fitta
jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

jävla kathy barry

Från första dagen har Sonic Youth utforskat och kartlagt okända kulturella områden, både kollektivt i bandet och som fyra individuella musiker, bildkonstnärer och kulturella entreprenörer, var och en med sina egna bindningar till och inom den internationella kulturscenen. Utställningen presenterar bandets samarbeten med bildkonstnärer, filmskapare, designers och musiker, och även en rad andra verk utvalda av bandet. I Sonic Youths tvärkulturella produktion och i besläktade verk av andra konstnärer i utställningen framträder en alternativ historieskrivning för den samtida kulturen, där teman som tonårsuppror, ungdomlig upptäckarglädje, genus, berömmelse, mode, sexualitet och religion utforskas.

Utställningen tar avstamp i ett brett urval av bandets föremål, utrustning och personliga grejer, som illustrerar deras omfattande och mångskiftande produktion och samarbeten med andra konstnärer.

Samtidigt introduceras de teman som utforskas mer ingående i utställningens övriga delar. Bland det material som ställs ut finns förlagor till bandets skivomslag, ett urval av tidiga flyers, fanzines, affischer, texter av bandmedlemmarna och bandporträtt av fotografer som James Welling, Sofia Coppola och Richard Kern.

Under tidigt tal hade en alternativ scen uppstått i centrala New York, där musik och bildkonst var nära sammankopplade.

Såväl punkens råa och rebelliska attityd som no wave-scenens atonala, våldsamma gitarrmusik kom att inspirera konstnärer som Richard Prince, Lee Ranaldo och Kim Gordon att själva börja spela i band. Alltsedan dess har Sonic Youth med framgång kombinerat en rebellisk punkattityd med experimentell musik och konceptkonst. Verk av konstnärer som var aktiva på New Yorks konstscen under sent och tidigt tal varvas i utställningen med verk av senare generationer konstnärer med en nära relation till bandet.

Under tidigt tal uppträdde Sonic Youth för första gången på USA:s västkust, där de träffade och lärde känna såväl musiker som bildkonstnärer.

Västkustscenen under det sena talet är en viktig utgångspunkt för många av de där verksamma konstnärernas kreativa arbete, bland andra Mike Kelley, Todd Haynes, Dave Markey, Marnie Weber, Raymond Pettibon och Cameron Jamie. Dessa har låtit sig influeras av kontrasten mellan Hollywoods glamorösa värld, radikala teman som Charles Manson och det tidiga talets aggressiva kaliforniska hardcorepunk. Bandets intresse för motkulturella rörelser som Beat-generationen och senare undergroundpoesirörelser ledde till att Thurston Moore började samla på blad, bildkonst och andra alternativa poesipublikationer av olika författare.

I utställningen visas verk av Allen Ginsberg, William S. Burroughs och Ira Cohen tillsammans med verk av D. I en av Dan Graham specialdesignad paviljong presenteras slutligen Sonic Youths fullständiga musikproduktion, liveupptagningar av band från sent tal och tidigt tal inspelade av Graham samt sällsynta musikvideor med Sonic Youth och andra band från epoken.

Utställningen har sammanställts av den nederländske curatorn Roland Groenenboom i nära samarbete med Sonic Youth. Den har producerats av LiFE i St. Den finns tillgänglig på engelska.

Utöver intervjuer, katalogtexter och arkivmaterial innehåller katalogen även två vinylsinglar, där bandmedlemmarna har fått en sida var till sitt förfogande. Sonic Youth ger två konserter när de är här, onsdagen den 27 maj på Kulturbolaget i Malmö och torsdagen den 28 maj i Hässleholm.

Den 9 juni släpps deras nya album, The Eternal. Vito Acconci kommer ursprungligen från den litterära världen och blir till en början främst känd för sin poesi. I slutet av talet befattar sig hans verk särskilt med självanalys och mellanmänskliga relationer och han finner genom detta fram till såväl performancekonst som film och video.

Genom att använda sin egen kropp som material och uttrycksmedel låter han handling, rum och relationella mönster interagera. I mitten av talet vidgar Acconci sin metod alltmer, och inbegriper publiken i verken genom att uppmuntra dem till aktivt deltagande. Alltsedan mitten av talet koncentreras hans projekt främst kring arkitektur, landskapsarkitektur och möbeldesign, vilket leder till grundandet av arkitektgruppen Acconci Studio.

Och han skulle göra ett videojobb åt Vito Acconci. Vi åkte till Brooklyn för att filma honom i sitt arbete. Jag visste inte vad det betydde. Jag hade överhuvudtaget ingen aning om vem Vito Acconci var. Jag hade ingen aning om vad Brooklyn var, för ingen åkte till Brooklyn. Dåförtiden bodde inga konstnärer i Brooklyn. Inga musiker. Men uppenbarligen bodde den här killen, Vito Acconci, där. I Rita Ackermanns verk sammanförs musik, bildkonst och design.

Hon uppträder som sångerska i Gothic Metal-bandet Angelblood, tecknar, målar och designar såväl mode som skateboards. I mitten av talet uppmärksammas hon för en rad verk med skissartade, knappt klädda, halvt oskyldiga, halvt förföriska flickor som motiv. Andra verk anknyter till romantikens måleri och sammansmälter mardrömslika och sagoaktiga teckningar och illustrationer från talet med mörka, surrealistiska och ofta våldsamma bildvärldar.

Ackermanns konstnärliga uttrycksformer varierar alltså i lika stor grad som hennes tematik. Delvis med rena, exakta penseldrag, delvis i expressiv collageteknik behandlar hon historiska händelser, popkulturens undergång och andra konstnärers, författares, dansares eller musikers verk. Den experimentella filmskaparen Ericka Beckman samlade sina första praktiska erfarenheter på filmområdet i mitten av talet, med den då innovativa tekniken Super 8 med ljudspår.

Vid sidan av hennes frekventa filmskapande för olika no wave-gruppers performance har hon även skapat åtskilliga videoprojekt tillsammans med Mike Kelley. Den amerikanske trumslagaren Bob Bert kombinerar under talet det klassiska trumsetets klanger med ljudet av metallstycken han hittat i soporna.

Mot slutet av talet grundar Bert tillsammans med sin fru, konstnären Linda Wolfe, BB Gun, en musiktidning som fokuserar på noiserock, punk och den alternativa scenen. Den amerikanska videokonstnären Dara Birnbaum upptäcker i slutet av talet tv som konstnärligt medium.

Genom att i sina videoverk rekonstruera och avkontextualisera moderna popstjärnor, reklaminslag, såpoperor, sportsändningar, talkshows osv. Damnation of Faust: Evocation är första delen i en trilogi i vilken Birnbaum genom Faustmyten försöker närma sig vår föreställning om förlorad oskuld. Med suddiga bilder, som påminner om minnen eller drömmar, utforskar konstnären möjligheterna att finna sig själv, och gränserna för detta, i konflikt med samhällets tvångsmekanismer.

Evocation är ett montage av funnet filmmaterial som spelats in på en lekplats i Soho. Birnbaum konfronterar en vuxen kvinnas blick med bilder av barnsligt beteende. Det är kommunikation enbart med gester, utan ord, i vilken även åskådaren genom visuella effekter inbegrips. Konstnären och författaren Joe Brainard flyttar till New York i början av talet och rör sig snart i etablerade konst- och litteraturkretsar.

Hans tidiga måleri, teckningar, collage och assemblage uppvisar inflytande från Jasper Johns, Andy Warhol och Joseph Cornell. Hans verk uppstår ofta under amfetaminpåverkan. Vid sidan av sin passion för bildkonst skapar Brainard även teaterscenografi, kostymer till dans och balett, titelblad till diktsamlingar, tecknade serier och omslag till tidskrifter och skivor.

Som författare skriver han memoarer, dagböcker och noveller. Den avantgardistiska kompositören och gitarristen Glenn Branca gör sina första musikaliska experiment i början av talet med sin teatergrupp Bastard Theater. Han blir känd för sina o ljudexperiment Noise med alternativt stämda eller medvetet snedstämda strängar. I sina första symfonier för elgitarr och slagverk i början av talet kombinerar han dånande industrilarm med mikrotonala element.

Särskilt i Symphony No. Jag tyckte att det var fenomenalt. Sen fattade jag att han hade stämt varje gitarr i en enda ton, så det blev som ett enda stort ackord som kom ur de här sex förstärkarna. Inspirerad av sina möten med Allen Ginsberg och Jack Kerouac skriver romanförfattaren, essäisten, samhällskritikern och målaren William S. Många av hans böcker har delvis självbiografiska drag. Som en av de första företrädarna för beatnikrörelsen — en under och talen populär grupp av inflytelserika amerikanska författare som eftersträvade kulturell och samhällslig förnyelse — kommer han att prägla både popkulturen och litteraturen på ett bestående sätt.

På skivan Goo ackompanjerar Sonic Youth en av hans läsningar. John Milton Cage är med sina mer än kompositioner, varav många ses som centrala verk inom den nya avantgardistiska musiken, en av talets mest inflytelserika tonsättare. Cages musik- och kompositionsteoretiska verk är även de av banbrytande betydelse, och påverkar fortfarande nya generationer tonsättare. Sonic Youth har även givit ut andra coverversioner av stycken ur Cage-kompositioner. Med sina arbeten bedriver Merlin Carpenter en sorts avmystifiering av konsten.

Hans realistiska motiv är uppenbara och direkta, och kan läsas med ett mått humor. Hans särskilda intresse — inte bara som bildkonstnär, utan även som författare — rör spänningen mellan å ena sidan konstföremåls, statussymbolers och produkters glamorösa skönhet, och å den andra deras banalitet och avmystifiering. En avgörande roll inom denna diskurs spelar även frågan om konstnärens vedertagna ställning som skapare och upphovsman och förvandlingen av denna i det nuvarande konstsystemet.

Hon är målare men hon gör musik också och sättet hon ser på konsthistorien, på olika målare, och för in det i sitt eget arbete är väldigt intressant.

Det är mycket spännande att samarbeta med henne för det handlar inte om makt för henne. Det var fantastiskt när vi gjorde första utställningen av vårt samarbetsprojekt The Club in The Shadow på Kenny Schachters galleri. Vito Acconci hade formgivit galleriet i ett metallnätsystem som påminde om en åttiotalsklubb. Så vi bestämde oss för att skapa den här The Club in The Shadow och omvandla galleriet till en klubb … och vi hade tanken att det här skulle bli en konstklubb för folk som Martha Stewart och Calvin Klein, som köpte lägenheter där.

Vi inredde galleriet med våra egna designsystem, vi hade en lounge på ovanvåningen och lite instrument uppställda som folk som kom in i teorin skulle kunna spela på, men för det mesta var det organiserade evenemang där, och det var fantastiskt. Folk kom bara och fyllde gränden och de satt där på byggplatsen och drack öl, för det var inte helt färdigt. Som uttalad dadaist och surrealist räknas Cohen till den så kallade beatnikrörelsen. William Burroughs and his Gilded Cobra och Jimi Hendrix är delar av hans legendariska fotoserie From the Mylar Chambers, som gjordes i början av talet.

Till denna fotograferar han vänner och bekanta ur New Yorks konstscen i ett därtill skapat rum, som inretts med reflekterande, böjliga paneler av Mylar-plast. Bilderna verkar hypnotiskt, surrealistiskt och hallucinatoriskt och förvandlar traditionella porträtt till förvridna metamorfoser.

I sin musikaliska bana, som fört honom från bluesrock och experimentell jazz via noise och drone till mörk folkmusik, utvecklar han under talet en mindre improviserad stil inom den traditionella folkmusiken. Tony Conrad är avantgarde-videokonstnär, experimentfilmare, musiker, kompositör, ljudkonstnär, författare och inom ramen för sin omfattande undervisningsverksamhet och sina böcker även en förmedlare av sina breda fackkunskaper.

Som violinist hör Conrad till grundarna av Minimal Music-skolan, en musikalisk pendang till konstriktningen minimalism som uppstår på talet. Inspirerad av Jack Smith, pionjären inom undergroundfilmen i New York, och Beverly Grant, sin första fru, vänder han sig i mitten av talet mot filmens värld, och skapar The Flicker, ett av Structural Film-rörelsens centrala verk.

Växling mellan mörka och ljusa eller färgade bilder med olika frekvens är ett vanligt förekommande stilgrepp i dessa experimentfilmer. Medan hans filmer främst befattar sig med varseblivningsrelaterade teman använder sig hans videoverk ofta av narrativa strukturer. Genom att alltsedan talet ha frångått alla formmässiga och modernistiska traditioner blir Conrad en central gestalt för många efterkommande videokonstnärer, som Tony Oursler och Mike Kelley. Filmens fysiska former och användningsområden ifrågasätts kritiskt och ironiskt i Conrads serie av ättiksinlagda filmer, Pickled E.

Med sin bakgrund inom måleri och fotografi har Coppola alltmer övergått till att regissera. Hennes debutfilm The Virgin Suicides, en filmatisering av Jeffrey Eugenides roman med samma namn, vinner flera internationella filmpriser. Hennes följande film Lost in Translation vinner en Oscar för bästa originalmanus och även Marie Antoinette firar internationella framgångar.

Sofia Coppola, som dessutom är verksam som modedesigner, arbetar alltid tätt tillsammans med musikgrupper för sina filmer, som t ex Air och Phoenix. Den amerikanske poeten Gregory Corso är en viktig företrädare för beatnikrörelsen.

5 Comment

  • Hennes verk grundar sig i regel på kroppens agerande eller växelverkan mellan objekt och rum. Hon verkar dessutom som musiker, skribent och kritiker och gav under talet ut musik- och popkulturtidskriften Spex. Jag hade inte varit i några andra städer. Vid sidan av sin passion för bildkonst skapar Brainard även teaterscenografi, kostymer till dans och balett, titelblad till diktsamlingar, tecknade serier och omslag till tidskrifter och skivor. Influerad av såväl amerikanska undergroundserier från och talen som punk, noise och black metal har han utvecklat en unik stil. Muir Lewis H. Allt detta fick jag se och jag var fortfarande bara en ung kille.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google