Other

Beyonce flaunt magazine

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

brud naken fitta
flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

flaunt magazine beyonce

Säg ja under Stockholm Pride! Mellan 7 och 23 väntar prästen i det fria. Vi bjuder på kaffe, kärleksmums och en romantisk hotellnatt. Boka din vigsel på stockholmpride. En av nordens största festivaler som lockar mer än deltagare i Paraden, åskådare och deltagare under festivalveckan.

En festival som gör skilllnad för åtskilliga människor, inte bara i Sverige, utan långt utanför landets gränser. I år uppmärksammar vi Ryssland där man i våras klubbade igenom ett förbud att anordna Pridefestival i Moskva i år framöver.

Vårt tema för är Familjen och här i magasinet har vi träffat några familjer som berättar sin historia. Temat We Are Family är: Omfamnade, bländande och vibrerande och vi har i vår huvudkampanj bjudit in flera viktiga personer från vårt community att delta. Vi är ytterst tacksamma för det och vi vet att det kommer att göra skillnad. Now it s finally time for the Stockholm Pride Festival, we meet again for the sixteenth time and paint Stockholm in rainbow colors.

Your are all very welcome to join our family. Han leder styrelsens arbete som handlar mer om hur festivalen ska se ut i framtiden. Jörgen Eriksson är årets festivalchef som på uppdrag av styrelsen för Stockholm Pride förbereder och genomför festivalen Vad har du för förväntningar på årets Pride?

Peter: Jag hoppas, och är övertygad om, att årets festival kommer bli ännu bättre än förra året. Jag är säker på att besökarna kommer uppskatta de förändringar vi genomför i år, inte minst den plats vi valt.

Jörgen: Vi ska överaska besökare och deltagare med innehåll och genomförande. Jag förväntar mig också en invigning som överträffar vad du hittills sett, missa inte det!

Vad har du för förhållande till temat, varför känns det aktuellt och viktigt? Jörgen: Idag definieras familjen så olika beroende på vem du frågar. Det kan vara allt ifrån föräldrar med barn till att nämna dina vänner, dina arbetskamrater eller organisationen du tillhör som din familj. Peter: Samhället har tagit sig friheten att bestämma hur vi ska bilda familj, men det stämmer inte riktigt med verkligheten. Vi vill lyfta fram upp att dagens familjer inte alltid ser ut som de gjorde för 20 år sedan.

Jörgen: Stockholm Pride ska vara en plattform för diskussion och debatt runt frågor som i grund och botten handlar om människors lika värde. Det är inte självklart för alla människor idag och detta måste lyftas. Peter: Prides viktigaste uppgift är att vara en plattform för de som engagerar sig i mänskliga rättigheter i allmänhet, och rättigheter för HBTQ-personer i synnerhet. Genom att träffas, lyssna på föredrag och seminarier, se film och teater, delta paraden och festen visar vi att vi finns och att vi alltid kommer finnas.

Vad ser du mest fram emot med årets festival? Jörgen: Att möta alla volontärer som genom hårt arbete och engagemang arbetar med festivalen. Att ta del av atmosfären fylld av allvar, glädje, öppenhet och mycket mer. Peter: Jag ser också mest fram emot är att träffa alla härliga volontärer. Vi som arbetar med Stockholm Pride är som en enda stor familj, och det ska bli roligt att träffa min familj igen. Peter: Det är något vi diskuterar mycket om i styrelsen. Vi har just startat ett arbete för att utröna hur vi vill att festivalen ska se ut på några års sikt.

Vad det utmynnar i får vi återkomma till. Jörgen: Stockholm Pride är året runt, i sommar förlänger vi veckan rent fysiskt i form av vår Pop Up Pride. Där finns allt från butik till information och biljettköp.

Vad hoppas du på för Prides framtid, i Sverige och utomlands? Peter: Jag hoppas att Stockholm Pride ska få fortsätta vara en festival som besöks av många, och uppmärksammas både i Sverige och utomlands. På det internationella planet hoppas jag att fler och fler länder kommer att kunna arrangera Pridefestivaler i framtiden. Jörgen: Att vi ska vara en förebild i Sverige och världen utifrån hur vi lyfter och synliggör de frågeställningar som finns runt oss. Vi siktar mot Euro Pride och World Pride Were are going to dazzle the world Jörgen Eriksson is the president of the festival this year and he hopes to bring the visitors surprises and new experiences.

He s looking forward to meet all the volonteers and to create the best possible festival to hopefully host Euro Pride or World Pride He s mantra, We re are going to dazzle the world Peter Ramsby is the president of Stockholm Pride organization.

He hopes to bring something new to the visitors of the fesival this year. He thinks the festival is a plattform for the gay community to meet and greet, listen to seminars, have debates, watch movies and theatre, to let the world know that we are here and we always will be. He sees everybody that s involved in the festival and all the volonteers as a big family and he s looking forward to seeing his family again!

Become the fifth member of ABBA and find out what you look like in their amazing stage costumes. Book your ticket att abbathemuseum. Läderpiskor i dominatrixhänder, flådda kroppar och tatuerad hud. Androgyna punkare. En leopardpäls som, när du kommer riktigt nära, visar sig vara tusen och åter tusen pärlor ditsydda för hand.

Trompe l oeil i verkligheten. Det är en värld som består av lika delar flärd och exklusivitet som skitig subkultur. Den är queer. Den är här. Och den är vår. Att vara någon mer. Det är en lek med identiteter, genustvistade kreationer, ljus och mörker och magiska haute couture-plagg. Ett skådespel. Den direkta närheten till kreationerna ger en känsla för hantverket. Det är unikt att kunna komma så nära designoch konstobjekt, som plaggen på samma gång är. Gaultier har sedan talet arbetat med socialt starka budskap om mångfald.

Genom att streetcasta modeller har han frångått den stereotypa bilden och den för samtiden rådande normen kring skönhet. Modellerna har varierande ålder, storlek, hudfärg och genusuttryck.

Kläderna de visar bär på flera lager av tolkningar, beroende på kropp och kontext. En korsett kan till exempel läsas helt olika beroende på om den bärs av Madonna eller Tanel Bedrossiantz, två av Gaultiers musor sedan många år tillbaka.

Föreställningar om maskulinitet och femininitet och deras dikotoma förhållningssätt till varandra har skiftat genom århundraden. Tittar vi på konsthistoriska porträtt får vi nycklar till en värld som berättar om hur maktens kläder, frisyrer och färger har ändrat karaktär genom tiderna talets makt manifesterades genom färgglada kläder med spets och broderier, mycket smink, höga klackar och ännu högre frisyrer. Oavsett kön. Påkostade plagg i klara färger var bevis på framgång och status.

Detta skulle kunna avgöras redan på långt håll. Rosa var en av färgerna som skulle bäras. I dag finns det förmodligen ingen annan kulör som blottar så många känslor och åsikter kring markeringar av genus, sexuell läggning, klasstillhörighet och ålder som denna blandning mellan vitt och rött. Människor i dagens maktkorridorer är oftast klädda i svart, på sin höjd mörkblått.

Ett sätt att synliggöra dessa normer kan vara att använda sig av överdrivna stereotyper och problematisera dessa. Karaktäristiskt för en queer estetik är att den har ett dynamiskt förhållningssätt till den normativa bilden av manligt respektive kvinnligt. Användandet av exempelvis peruker, plagg och accessoarer vrids ett varv och genuskodningen blir synlig.

Både Patsy Stone från Absolutely Fabulous och en druga i blond peruk kan göra oss medvetna om detta. Det är en sorts camp där de visuella motivens ursprungsintention ändras och bildar en ny, alternativ läsning. En gör om tolkningen till sin egen och vänder på perspektivet.

Tar tillbaka och gör nytt. Ibland har modeskapare medvetet valt att anamma ett queert förhållningssätt till sina kreationer, men vi kan också själva välja att tolka bilder, kläder och attityder på nya sätt. Det handlar om att ifrågasätta tolkningsrätten och störa den homogena och normativa bilden av vad vi ser.

Exempel i utställningen som kan läsas queert är bland annat en korsett och en strut-bh som Gaultier formgav åt Madonna inför hennes Blond Ambition World Tour Madonna bär en laxrosa satinkorsett, vintage från talet, med tillhörande strutformad bh. Korsetten i sig är ett omtalat plagg som har deformerat kvinnokroppar genom historien.

Den har varit orsak till många kvinnors för tidiga död och missfall under graviditeter. Men den har också förstärkt kroppens naturliga former och tillverkats i Från början formgavs korsetten för män, redan på talet var det ett plagg som skulle korrigera kroppen och ge klädesplaggen utanpå en speciell form. Gaultier designar korsetter för alla kön. I Madonnas scenkläder har korsetten placerats utanpå en klassisk mörk kostym.

Strumpebanden hänger lösa över byxorna och den spetsiga bh:n skär igenom kavajens framsida. Endast korsettens underdel anas först under kavajen och kan liknas vid en suspensoar som hon också vid flera tillfällen tar ett medvetet grepp om. Korsetten dominerar kostymen och brösten penetrerar fronten samtidigt som hon sjunger second best is never enough. Det alternativa sättet att använda ett plagg som stått för förtryck av kvinnokroppen i kombination med Madonnas självsäkra utstrålning gör att en ny läsning av korsetten är möjlig.

Blicken ägs av Madonna. Ett starkt signum för Gaultier är den randiga sjömanströjan, ett plagg som dyker upp i olika tappningar och på olika kroppar i nästan alla hans kollektioner. Sjömanströjan har ofta starkt förknippats med en stereotyp bild av en ung vältränad man. Både plagget i sig och den stereotypa bilden av bäraren omtolkades av Gaultier för att undersöka hur erotiska kläder för män kunde se ut.

Han berättar själv att sjömanströjan med den öppna ryggen kom till av en ren slump i ateljén.

0 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google